سه شنبه, 04ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم پس از استهبان و لرستان، پلنگ‌کشی به بافق رسید؛ مرگ سومین قلاده پلنگ در آذرماه

زیست بوم

پس از استهبان و لرستان، پلنگ‌کشی به بافق رسید؛ مرگ سومین قلاده پلنگ در آذرماه

به فاصله کمتر از یک هفته از مرگ آخرین قلاده پلنگ در کشورمان، این بار خبر نگران‌کننده دیگری در این باره به گوش می‌رسد که به جهاتی عجیب‌تر است؛ نخست اینکه این حادثه در منطقه حفاظت شده رخ داده و بعد ‌آنکه جسد حیوان کشته شده به شکلی عجیب ناپدید شده است!

nike-air-force-1-shadow-lucky-charms-dj5197-100-date-sortie | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - gray nike sneakers dual fusion

نخستین پلنگ‌کشی در ماه جاری با ‌طعمه‌گذاری مسموم در حاشیه استهبان رقم خورده ‌و پس از آن، تصادفی ناگوار، موجبات مرگ یک قلاده پلنگ مادر را فراهم آورده بود.

به گزارش «تابناک»، به فاصله کمتر از یک هفته از مرگ آخرین قلاده پلنگ در کشورمان، این بار خبر نگران‌کننده دیگری در این باره به گوش می‌رسد که به جهاتی عجیب‌تر است؛ نخست آنکه این حادثه در منطقه حفاظت شده رخ داده و بعد آنکه جسد حیوان کشته شده به شکلی عجیب ناپدید شده است!

پایگاه خبری دیده‌‌بان محیط زیست و حیات وحش ایران در این باره می‌نویسد: بعد‌از‌ظهر روز جمعه ۱۳۹۲/۹/۲۲ یکی از اهالی روستای قطرم واقع در منطقه حفاظت شده کوه بافق، مرگ یک پلنگ در این روستا را به اداره محیط زیست شهرستان بافق اطلاع داد.

به دنبال این گزارش، نیروهای یگان محیط زیست، به این روستا رفته و درمی‌یابند که پس از تاریک شدن هوا و پیش از رسیدن محیط‌بانان، لاشه پلنگ توسط افراد ناشناس مفقود شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بافق در این مورد به خبرنگار دیده‌بان گفت: پس از رسیدن به روستا و رفتن به محل مرگ پلنگ، متوجه شدیم لاشه پلنگی که یکی از اهالی روستا در فاصله حدودا بیست متری خانه‌های روستایی دیده بود، لحظاتی پیش از حضور محیط بانان توسط افراد نا‌شناس‌ احتمالا معدوم شده است.

سید جلال موسوی افزود: تنها از روی تصاویری که توسط یکی از افراد محلی از لاشه حیوان تهیه شده بود، دریافتیم که پلنگ مذکور، ‌بالغ بوده و با توجه به نبود آثار گلوله و رد خون، به احتمال فراوان دلیل مرگ این حیوان، عاملی غیر از شلیک گلوله بوده است، ولی علت قطعی مرگ این پلنگ مشخص نشده و در دست بررسی است.

موسوی گفت: هم اکنون تحقیقات برای شناسایی عوامل مرگ و پنهان کردن‌ لاشه پلنگ در جریان است و به زودی ابعاد این حادثه روشن خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه