پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت مجله نامۀ فرهنگستان ـ شمارۀ 48

مجله

نامۀ فرهنگستان ـ شمارۀ 48

چهل‌وهشتمین شمارۀ نامۀ فرهنگستان منتشر شد. این شماره از نامۀ فرهنگستان، همانند شماره‌هاى پیشین، شامل بخش‌هاى گوناگون، از جمله سرمقاله، مقاله، نقد و بررسى، تحقیقات ایران‌شناسى، گلچینى از دیرینه‌ها، فرهنگستان، تازه‌هاى نشر، اخبار و نامه‌هاست.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | DH6931 - store nike kids boys nike sneakers for women - 102 - Air Jordan 1 Low Orange Olive Light Curry

در بخش مقالۀ این شماره عناوین زیر دیده مى‌شود: «کرشمۀ عشق (شرح قطعه‌ای از حلاج)»، نصرالله پورجوادی؛ «گزار: بازگشتی همیشگی»، سایه اقتصادی‌نیا؛ «کیمیاگری شمس»، بهمن نزهت؛ «اگر تندبادی برآید ز کنج»، ابوالفضل خطیبی؛ «مَثَل‌های کهن ایرانی در کتابی نویافته از حمزۀ اصفهانی»، مسعود جعفری جزی.

در بخش «نقد و بررسی» این شماره از نامۀ فرهنگستان نیز دو مقاله آمده است: «از زردشت تا مانی» به قلم عسکر بهرامی؛ «سرگردان در میدانِ ادبیِ بوردیو »، نوشتۀ حسن میرعابدینی.
    در بخش «تحقیقات ایران‌شناسی» مقاله‌ای با عنوان «نگاهی به دانشنامۀ حقوقی فارسی میانه (زبان پهلوی)» به قلم یدالله منصوری درج شده است. همچنین در بخش «گلچینی از دیرینه‌ها» دو مقاله با عناوین «نیما یوشیج» به قلم روژه لِسکو و با ترجمۀ احمد سمیعی (گیلانی)، و «روژه لِسکو، ایران‌شناس فرانسوی»، نوشتۀ طهمورث ساجدی آمده است. در بخش «فرهنگستان» این شماره نیز این مقالات به چشم می‌خورد: «قراضۀ علوم انسانی»، حسن حبیبی؛ «تأثیر ذهنیت و باورهای اقوام ابتدایی بر نام‌گذاری پدیده‌ها، بر پایۀ شواهدی از واژه‌های گویش‌های ایرانی» لیلا عسکری.
    سرمقالۀ این شماره از نامۀ فرهنگستان، با عنوان «تصحیح متون قدیم ـ نقد تصحیح» و به قلم استاد احد سمیعی (گیلانی)، سردبیر مجلۀ نامۀ فرهنگستان است.


منبع: تارنمای فرهنگستان زبان و ادب فارسی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه