پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان در خواست انجمن معماران ایران از مقام معظم رهبری برای نجات بافت تاریخی شیراز

یادمان

در خواست انجمن معماران ایران از مقام معظم رهبری برای نجات بافت تاریخی شیراز

نامه انجمن معماران ایران

 

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه میراث فرهنگی ـ کلنگ تخریب مهمترین بخش از بافت تاریخی شیراز در اولین روز از هفته میراث فرهنگی بدون توجه به اعتراض متخصصان و دوستداران و فعالان میراث فرهنگی برگذر تاریخی خانقاه احمدی زده شده و 4 خانه تاریخی را باخاک یکسان کرد. به همین منظور انجمن معماران ایران با ارسال نامه ای به مقام معظم رهبری، خواستار حمایت ایشان برای حفظ و نجات بافت تاریخی شیراز شدند.
 
به گزارش CHN؛ دراین نامه با تاکید بر فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ هویت ایرانی اسلامی که بافت‌های تاریخی دوره اسلامی بخش بزرگی از آن هویت ایرانی اسلامی را تشکیل می دهند عنوان شده است؛ متاسفانه امروز افرادی ناآگاه و ناآشنا به پیام ریشه‌دار مقام معظم رهبری اقدام به تخریب های پی درپی در بافت تاریخی شیراز با نام های مقدسی چون بین الحرمین یا حضرت شاه چراغ می‌کنند و به اندک توجهی بر نقطه نظرات بزرگان و متخصصین این رشته که سالیان دراز به این مملکت خدمت گذاشته و دلسوزی کرده‌اند چشم بازنمی گشایند.
 
در بخش‌های دیگری از این نامه آمده است: برخی مسئولان با بی توجهی به این سرمایه های ملی مذهبی «بافت های تاریخی دوره اسلامی» راه های به اشتباه پیموده شده را دوباره و دوباره می پیمایند و با برخوردهای ناشایست و بی توجهی به نظرات متخصصین و دوستداران میراث اسلامی گویی می‌خواهند این پشتوانه دینی فرهنگی را در غوغای اندیشه‌های نابسامان، پریشان و بدون سنخیت عصرحاضر ناپدید سازند.
 
در پایان نامه مذکور انجمن معماران ایران بافت تاریخی شیراز را نیازمند رهنمودهای دانش محور مقام معظم رهبری دانسته و تاکید بر حفظ و نجات آن را خواستار شده‌اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه