سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی صنایع دستی کاهش کارگاه‌های صنایع دستی سنتی سمیرم

صنایع دستی

کاهش کارگاه‌های صنایع دستی سنتی سمیرم

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم گفت: تعداد کارگاه‌های صنایع دستی سنتی در سمیرم بسیار کاهش یافته است.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | 572548C , nike zoom kd iii boys basketball shoe brands , Where To Buy , nike magista obra fg pewter blue pearl color , Converse Chuck Taylor Platform Earthy Tones String

سجاد افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توضیح داد: در سال‌های گذشته بیش از 50 کارگاه نمدمالی در سمیرم دایر بود که متاسفانه اکنون این میزان به سه کارگاه کاهش یافته است.

وی افزود: کارگاه‌های نمد مالی، چرم دوزی، آهنگری و چلنگری از جمله کارگاه‌های صنایع دستی سنتی در سمیرم است. در حال حاضر 12 کارگاه صنایع دستی سنتی در سمیرم دایر است.

افشاری، همچنین به کارگاه‌های گلیم بافی، جاجیم بافی و گبه بافی در شهرستان سمیرم اشاره کرد و گفت: تعداد این کارگاه‌ها در سطح شهرستان بسیار زیاد است و متاسفانه میراث فرهنگی سمیرم آمار دقیقی از این کارگاه‌ها در اختیار ندارد، زیرا متولی امور این نوع کارگاه‌ها با اداره بازرگانی و سایر اداره‌های مربوط است.

وی با اشاره به برنامه‌ها و حمایت‌های اداره میراث فرهنگی شهرستان سمیرم از هنرمندان و فعالان صنایع دستی، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 60 نفر از هنرمندان و فعالان صنایع دستی در سمیرم تحت بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند و برای آنها پروانه و کارت شناسایی صادر شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه