سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی صنایع دستی شهلا اسدیانی خبرداد: احیای یک هنر ۵۰۰۰ ساله

صنایع دستی

شهلا اسدیانی خبرداد: احیای یک هنر ۵۰۰۰ ساله

هنر مینای خانه‌بندی حجم با پیشینه‌ای پنج هزار ساله که امروز کمتر هنرمندی سراغ آن می‌رود، به همت پژوهشگران پژوهشکده هنرهای ملی سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری احیا شد.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | IetpShops , 105 Release Date Info - Travis Scott Fragment nike lunar speed lite 2 blue eyes full episodes High Military Blue DH3227 - nike air maxes for women shoes free patterns

به گزارش هنرنیوز، شهلا اسدیانی - پژوهشگر کارگاه مینای پژوهشکده هنرهای ملی "سنتی" پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری - با بیان این مطلب تصریح کرد، مینای خانه‌بندی حجم از لحاظ فرم شبیه مینای خانه‌بندی است، با این تفاوت که در این روش کار روی حجمی از طلا، نقره و مس انجام می‌شود.

به گفته این پژوهشگر، دراین روش ابتدا طرح مورد نظر به وسیله کاربُن روی ظرف انداخته شده و سپس نقش توسط مفتول‌های بسیار نازک فلزی با چسب به ظرف متصل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در این بخش از کار، ظرف در کوره گذاشته می‌شود تصریح کرد: پس از جوش خوردن مفتول‌ها در کوره و سرد شدن، ظرف آماده میناکاری می‌شود. پس از اتمام میناکاری مقداری شیشه رنگی کوبیده بر روی ظرف ریخته و داخل کوره قرار می‌گیرد تا حرارت کوره شیشه‌های خردشده را روی ظرف ذوب کند.

اسدیانی با اشاره به تفاوت‌های این روش با مینای خانه‌بندی تصریح کرد : جوش دادن مفتول‌ها در مینای خانه بندی حجم، کاری ظریف و مشکل است که زمان بسیاری می‌برد.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات این روش ،باقی ماندن سیم‌ها روی ظرف و سالم بیرون آمدن آنها از کوره است که تفاوت این نوع کار را با مینای تخت نشان می‌دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه