سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی صنایع دستی صنایع دستی لرستان بیش از ۷۵ درصد خسارت دیدند

صنایع دستی

صنایع دستی لرستان بیش از ۷۵ درصد خسارت دیدند

معاون صنایع دستی استان لرستان میزان خسارت‌های ناشی از سیل به کارگاه‌ها، تولیدکنندگان و هنرمندان صنایع دستی این استان را ۷۵ درصد و حدود ۷ میلیارد تومان اعلام کرد.

افشین باباحسینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره میزان خسارت‌های ناشی از سیل به کارگاه‌ها، تولیدکنندگان و هنرمندان صنایع دستی، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای تقریبی که داشتیم، شهریت برخی شهرهای استان همانند شهر معمولان و شهرستان پل‌دختر، بیش از ۹۰ درصد از بین رفته است و همین باعث شده تا حجم عظیمی از کارگاه‌ها و مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی نیز از بین برود.

او ادامه داد: برآورد تقریبی از سطح استانی حاکی از حدود ۷۵ درصد تخریب زیرساخت‌ها، کارگاه‌ها و مشاغل خانگی ون همچنین مواد اولیه صنایع دستی است. در مجموع ۷ میلیارد تومان به زیرساخت‌های صنایع دستی استان لرستان خسارت وارد شده است.

معاون صنایع دستی استان لرستان، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌هایی همانند پل‌دختر، کوه‌دشت، معمولان و نورآباد بین ۵۵ تا ۹۵ درصد خسارت وارد شده است و در استان‌هایی همانند خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز، ازنا، درود و الشتر میزان خسارت بین ۱۵ تا ۴۵ درصد اعلام شده است.

بابا حسینی همچنین درباره برنامه‌های این معاونت برای جبران خسارت‌های واردشده، گفت: در وهله نخست برآوردها را به سازمان مرکزی، استاندار و ستاد مدیریت بحران اعلام کردیم. همچنین درخواست داده‌ایم که در فراهم شدن تسهیلاتی که پیشتر درخواست داده شده بود، همکاری کنند. با سازمان‌های مردم نهاد و اداره کار نیز رایزنی‌های انجام داده‌ایم که بتوانیم جبران خسارت کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه