سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی صنایع دستی میدان نقش‌جهان؛ مرکز فروش صنایع دستی یا بازار سید اسماعیل!

صنایع دستی

میدان نقش‌جهان؛ مرکز فروش صنایع دستی یا بازار سید اسماعیل!

میدان نقش جهانخبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه صنایع دستی ـ چندی پیش در پی اعتراضات چند صد نفر از بازاریان میدان امام که منجر به درگیری ماموران شهرداری و کسبه میدان امام شد، هنوز وضعیت فروش و اجناس بیرون از مغازه‌ها ساماندهی نشده است به طوری که راسته بازار نه تنها به لحاظ ظاهری ناخوشایند است بلکه گردشگران به دلیل شلوغی بازار و اجناس بیرون از مغازه ها راهی برای گذر پیدا نمی کنند.
 
به گزارش CHN؛ با اینکه بیش از 10 روز از اعتصاب و تحصن بازاریان در مقابل استانداری اصفهان می‌گذرد اما وضعیت فروش و اجناس به همان روال پیشین باقی مانده است. به طوری که نه تنها بازار ساماندهی نشده است که گردشگران راهی برای تردد و گذر پیدا نمی کنند.
 
جواد ترکان رئیس هیات مدیره میدان امام اصفهان به CHN گفت: با اینکه دو سال پیش شهرداری منطقه 3 محدوده 70 سانتی متر حریم بیرون از مغازه را برای بازاریان تعریف کرده است اما بسیاری از مغازه داران با ریختن اجناس نازل و بی کیفیت منظر بازار را به هم ریخته اند.
 
وی افزود: بااینکه ماهیت جمع آوری اجناس حرکت قابل توجهی است اما رفتار تند ماموران شهرداری در حین جمع آوری اجناس درخور کسانی که سالها در این میدان با تمام کاستی ها فعالیت می کنند بسیار تند و زننده بود.
 
ترکان با اشاره به اینکه جلساتی نیز با کسبه بازار گذاشته شده اما به هنوز به نتیجه نرسیده است ادامه داد: در میدان امام اصفهان جلساتی نیز با کسبه بازار گذاشته شده اما هنوز به نتیجه و راه حلی نرسیده ایم به طوری که همچنان فروش در بیرون از مغازه ها ادامه دارد.
این درحالی است که به گفته ترکان حجم وسیعی از اجناس بی کیفیت که بیرون از مغازه ها ریخته شده است به دلیل کسادی بازار داخلی و نبود مشتری نمایش و ارائه اجناس بی کیفیت با قیمت اندک میزان فروش مغازه داران را افزایش می دهد.
 
از سوی دیگر برخی از فعالین میراث فرهنگی ناهماهنگی های موجود در میدان امام اصفهان را آسیبی فرهنگی عنوان می کنند و معتقدند میدان امام اصفهان در واقع قطب گردشگری اصفهان محسوب می شود اما به دلیل آشفتگی بازار صنایع دستی و نبود هماهنگی بخشی از گردشگران را از دست خواهد داد به طوری که هم اکنون میدان امام اصفهان فرقی با سبزه میدان اصفهان و بازار سید اسماعیل تهران ندارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه