سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم یک محقق امریکایی: حل بحران دریاچه ارومیه پیچیده نیست

زیست بوم

یک محقق امریکایی: حل بحران دریاچه ارومیه پیچیده نیست

یک محقق امریکایی گفت: حل بحران دریاچه ارومیه آنچنان هم که بیان می شود پبچبده نیست و امید به احیا بالاست.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | adidas jeep soccer jersey size chart shoes - Buy now Adidas FORUM 84 LOW - FY4577

فلیپ مکلین در گفت و گو با ایرنا افزود: همه راهکارهای نجات بخشی هم اکنون در دست بررسی است و با اطلاعاتی که دانشمندان ایرانی دارند می توان به احیای دریاچه امیدوار بود.

وی اظهار کرد: منابع آبی این دریاچه در داخل کشور ایران واقع است و این تصمیم گیریهای دولت را برای نجات دریاچه سهل و آسان می کند.

وی ادامه داد: من برای اولین بار است به ایران آمده ام ولی همیشه تصاویر واضح دریاچه را از طریق ماهواره می بینم و وضعیت آن بی شک برای همه ناراحت کننده است.

این محقق گفت: دو موضوع اساسی در حل این بحران بسیار حایز اهمیت است و پایین آوردن میزان تبخیر و افزایش میزان آبرسانی این دو موضوع هستند.

فیلیپ مکلین اظهار کرد: با مصرف بهینه آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه علاوه برنجات دریاچه تنوع زیستی دریاچه نیز احیا شده و به تدریج شاهد احیای اکولوژیکی آن نیز خواهیم بود.

وی ادامه داد: هم اکنون افزون بر 5/1 میلیارد متر مکعب آب وارد دریاچه می شود که در صورت مدیریت بهینه به هدر نخواهد رفت.

پروفسور فیلیپ مکلین عضو تیم محققان خارجی بود که در کنفرانس نجات بخشی دریاچه ارومیه در این شهر حضور داشت این تیم برای حضور در کنفرانس نجات بخشی دریاچه ارومیه از روز 28 بهمن ماه 1392 در ارومیه حضور داشتند پس از بازدید از موزه مردم شناسی ارومیه امروز عازم کشور خود شدند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه