سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم خروج گوزن زرد ایرانی از جزیره اشک دریاچه ارومیه در پی کم آبی

زیست بوم

خروج گوزن زرد ایرانی از جزیره اشک دریاچه ارومیه در پی کم آبی

خبرگزاری مهر: مسئول دبیرخانه شورای منطقه‌ای دریاچه ارومیه در خصوص خروج گوزن زرد ایرانی از جزیره اشک دریاچه ارومیه در پی کم آبی هشدار داد.

shock drop air force 1 full uv reactive | Air Jordan 4 Retro "White Oreo" CT8527 - 100 , NETWORK-PRESIDENTS Store - nike zoom hypercross trainer turquoise gold rings

به گزارش خبرنگار مهر، حجت جباری ظهر چهارشنبه در جلسه اعضای شورای منطقه ای مدیریت حوضه آبخیز دریاچه ارومیه افزود: متاسفانه تا کنون در پی کمبود آب درجزایر دریاچه ارومیه 20 راس گوزن زرد ایرانی از جزیره اشک خارج شدند.

وی اظهار داشت: در پی کاهش بارندگی ها و اتصال جزایر دریاچه، حیوانات مقیم در جزایر با تشدید بحران کم آبی مواجه شده اند و درچند روز گذشته 20 راس گوزن زرد ایرانی از جزیره اشک به سمت مناطق حاشیه دریاچه گریخته اند.

دبیرخانه شورای منطقه‌ای دریاچه ارومیه عنوان کرد: با اعزام محیط بانان محیط زیست در دریاچه تا کنون 5 راس گرفته شده و به محیط های امن انتقال یافته اند و عملیات جستجو برای یافتن باقی حیوانات همچنان ادامه دارد .

جباری اضافه کرد: پارک ملی دریاچه ارومیه شامل 102 جزیره  بزرگ و کوچک که مهمترین آنها جزیره کبودان یا قویون داغی به مساحت 3125 هکتار زیستگاه قوچ و میش ارمنی و جزیره اشک به مساحت 2570 هکتار زیستگاه اصلی گوزن زرد ایرانی است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر استفاده از تمامی امکانات برای آبرسانی به احشام جزایر دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت: برای تامین آب مورد نیاز در جزایر دریاچه ارومیه طرح انتقال آب به جزیره اشک مصوب شده که باید با تسریع در انجام مطالعات آن در کوتاهترین زمان با مشارکت تمامی دستگاهها عملیات اجرایی این پروژه به اتمام برسد .

جواد محمودی خواستار توجه ویژه به نگهداری و حفاظت از حیات وحش دریاچه ارومیه شد و با بیان اینکه باید به هر طریق ممکن در کوتاه زمان به این مناطق آبرسانی شود، اظهار داشت: عملیات بارورسازی ابرها از طریق روش های نوین بصورت آزمایشی در پنج ایستگاه در ارومیه آغاز شده که با تکمیل شدن نتایج اولیه و جمع بندی آن این طرح در ابعاد گسترده تری در حوضه آبخیز دریاچه اجرایی می شود .

دیدگاه‌ها   

0 #1 Guest 1391-06-25 07:12
جاي تاسف است كه مسئول محترم دبيرخانه شوراي منطقه اي درياچه اورميه خشكيدن درياچه را از كاهش بارندگي!! اعلام كند.
ساخت 40 سد و بستن شاهرگ‌هاي حياتي درياچه تنها و تنها عامل خشكيدن درياچه است. لاپوشاني كارهاي نينديشيده شركت‌هاي سدساز وزارت نيرو به قيمت ناديده گرفتن سلامت، زندگي و معيشت 6 ميليون انسان حوضه با آموزه‌هاي ديني،ارزشي، انساني، وجداني مغايرت ندارد؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه