سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم روند تخریبی دریاچه ارومیه متوقف شد

زیست بوم

روند تخریبی دریاچه ارومیه متوقف شد

مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به اینکه سطح آب تالاب‌ها طبق چرخه طبیعی در فصول پربارش افزایش می‌یابد، گفت: دریاچه ارومیه احیا نشده، بلکه تنها روند تخریبی آن متوقف شده است.

nike-dunk-low-coast-uncl | nike sb dunk high premium red velvet dress shoes - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

به گزارش ایسنا، محسن سلیمانی درباره نگرانی‌های مربوط به کاهش تراز دریاچه ارومیه در نتیجه افزایش دما و تبخیر در ماه‌های آینده افزود: باید بپذیریم که همه اکوسیستم‌های تالابی در فصول پرآبی آب بیشتری را جذب می‌کنند و در ماه‌هایی که به سمت کاهش بارش می‌رویم، آب آنها تبخیر می شود؛ این چرخه اکولوژی به طور طبیعی اتفاق می‌افتد، بنابراین این نگرانی وارد است.

روند تخریبی دریاچه ارومیه متوقف شده است

وی اظهار کرد: در شرایط حاضر خبر خوشحال‌کننده این نیست که دریاچه ارومیه احیا شده است، بلکه خبر خوشحال کننده این است که روند تخریبی این دریاچه متوقف شده است و اگر انسان‌ها به عنوان کسانی که طی فرآیندهای توسعه ناپایدار گذشته منجر به شرایط حال دریاچه شده اند، تغییری در رفتار خود ایجاد کنند، می توانند در مسیر احیای دریاچه حرکت کنند.

طبیعت ما را در احیای دریاچه ارومیه کمک می کند

مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با تاکید بر اینکه بارش های اخیر به عنوان ابزار کمکی طبیعت به انسان تلقی می شود، افزود: به واسطه شرایط حال حاضر دریاچه ارومیه و با توجه به کمکی که طبیعت به ما کرده است، راحت‌تر می‌توانیم دریاچه را احیا کنیم، بنابراین شرایط حال حاضر دریاچه خوشحال‌کننده است و طبیعت ما را در تکمیل مسیر احیای دریاچه کمک می‌کند که باید از این فرصت استفاده کنیم و رفتارهای اشتباه گذشته را اصلاح کنیم.

وی افزود: نباید حس امیدواری به احیای دریاچه ارومیه را از دست بدهیم ولی باید بسیار دقت داشته باشیم که اگر کارهای نادرست گذشته را اصلاح نکنیم دریاچه به وضعیت قبلی خود برمی‌گردد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه