سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم مرگ مشکوک پرندگان در دریاچه ارومیه - درمانگاه صحرایی ایجاد می‌شود

زیست بوم

مرگ مشکوک پرندگان در دریاچه ارومیه - درمانگاه صحرایی ایجاد می‌شود

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در چند هفته اخیر به علت نامعلوم نزدیک به هزار و ۵۰۰ پرنده از گونه‌های مختلف در اطراف دریاچه ارومیه تلف شده‌اند.

shock drop air force 1 full uv reactive | nike fashion

امید یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مرگ مشکوک پرندگان هنوز ادامه دارد، اظهارداشت: هنوز علت قطعی این حادثه مشخص نشده و در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه برای بررسی دقیق این حادثه نمونه های مورد نظر به آزمایشگاه های معتمد دامپزشکی، جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی و حفاظت محیط زیست استان ارسال شده است، عنوان کرد: در بررسی اولیه احتمال شیوع بیماری آنفولانزای مرغی وجود ندارد.

یوسفی با اشاره به احتمال مسمومیت این پرندگان به دلیل سرازیر شدن و غلظت بالای پساب تصفیه خانه ارومیه و شهرک های صنعتی اطراف آبگیر محل فرود این پرندگان، گفت: بدون نتایج آزمایشگاهی نمی توان جواب قطعی ارائه داد.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تعداد پرندگان تلف شده در این حادثه را یک هزار و ۵۰۰ قطعه عنوان کرد و افزود: متاسفانه تعداد زیادی از پرندگان که دارای جثه کوچکی هستند نیمه جان بوده و احتمال افزایش مرگ آنها زیاد است.

ایجاد درمانگاه صحرایی در اطراف دریاچه ارومیه

یوسفی از ایجاد کلینیک صحرایی در اطراف محل حادثه خبر داد و گفت: مقدمات این اقدام در دست اجراست و با مشخص شدن علت اصلی حادثه، اقدامات لازم برای مداوای سایر پرندگان در این کلینیک انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه این پرندگان از گونه های مختلف بوده ولی اغلب از آنقوت، خودتکا و خروس کوهی هستند، اظهار داشت: متاسفانه رودخانه قودوخ بوغان محل فرود این پرندگان بوده که پیش بینی می شود به دلیل غلظت بالای آلاینده ها این پرنده ها دچار مسمومیت شده باشند.

یوسفی با تاکید بر اینکه با بحران خشکسالی دریاچه ارومیه، حیات وحش منطقه نیز برای ادامه حیات خود دچار مشکل شده اند، گفت: از مسئولان و مقامات کشوری و استانی تقاضا داریم برای این وضعیت چاره اندیشی اساسی داشته باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه