سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم هجوم دو طرفه نمک و گرد و غبار به ارومیه

زیست بوم

هجوم دو طرفه نمک و گرد و غبار به ارومیه

برگرفته از تابناک

"سید‌سلمان ذاکر" با بیان اینکه گرد و غبار تمام استان آذربایجان غربی را فراگرفته است، افزود: گرد و غبار در استان آذربایجان غربی و به‌ویژه شهر ارومیه حدود شش برابر حد مجاز است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه طوفان نمک از طرف دریاچه ارومیه و گرد و غبار از طرف کشور‌های همجوار، شهر ارومیه را در‌برگرفته است، گفت: امروز تمام انسان‌ها به‌ویژه کودکان ، سالمندان و بیماران ریوی از تردد غیر ضرورری در شهر باید خودداری کنند.

 

به گزارش خانه ملت،"سید‌سلمان ذاکر" با بیان اینکه گرد و غبار تمام استان آذربایجان غربی را فراگرفته است، افزود: گرد و غبار در استان آذربایجان غربی و به‌ویژه شهر ارومیه حدود شش برابر حد مجاز است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکلات تنفسی مردم شهر ارومیه تنها به گرد وغبار ختم نمی‌شود، تصریح کرد: متاسفانه به‌دلیل خشک شدن دریاچه ارومیه باد تمام نمک‌های سطح دریاچه را به سمت شهر ارومیه برده است.

ذاکر درباره نقش دیپلماتیک مسئولان کشوردر رفع مشکل گرد و غبار، توضیح داد: وزارت امورخارجه باید با کشورهای همسایه به‌ویژه کشور عراق درمورد از بین بردن مشکل گرد و غبار روابط دیپلماتیک داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه گرد وغبار‌ برای سلامت تمام انسان‌ها مضر است، گفت: گرد وغبار به وجود آمده در استان آذربایجان‌غربی برای تمام انسان‌ها و به‌ویژه کودکان و سالمندان و بیماران ریوی بسیار مضر است و این دسته از افراد تا حد امکان نباید از خانه بیرون بیایند.

وی درباره مشکلات به وجود آمده در هنگام ایجاد گرد وغبار در استان آذربایجان غربی، افزود: یکی از مهمترین مشکلات ایجاد شده لغو بیشتر پروازهای ‌ فرودگاه‌ جنوب استان است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت ودرمان به تعهدات خود عمل نکرده‌ است، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت ودرمان باید درموقع وقوع گرد وغبار راهنمایی ‌و خدمات لازم مانند پخش ماسک را انجام بدهد، اما متاسفانه تا به حال این امر میسر نشده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ، ‌توده گرد و غبار تا فردا در استان آذربایجان غربی ادامه دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه