سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم شوری دریاچه ارومیه به 400 گرم در لیتر رسید - آخرین نفس های دریاچه ارومیه

زیست بوم

شوری دریاچه ارومیه به 400 گرم در لیتر رسید - آخرین نفس های دریاچه ارومیه

خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر میزان شوری آب دریاچه ارومیه به 400 گرم در لیتر رسیده است.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | Air Jordan Sneakers

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عباس نژاد بعد از ظهر پنجشنبه در جریان بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از دریاچه ارومیه اظهارداشت: شوری دریاچه ارومیه در حالت عادی بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ گرم در لیتر بود که هم اکنون این حالت به حالت فوق اشباع یعنی ۴۰۰ گرم در لیتر رسیده است.

وی با اشاره به بارندگی های هفته های اخیر در استان به خصوص ارومیه افزود: در این راستا تراز آب دریاچه ارومیه ۳۰ سانتیمتر افزوده شده است.

عباس ‌نژاد ادامه داد: تراز اکولوژیکی دریاچه ارومیه در چهارم مهر ماه ۱۲۷۰.۱۴ متر بود که این میزان در آخرین بررسی یعنی چهارم آبان به ۱۲۷۰.۴۴ رسیده که بر این اساس تراز آب دریاچه ارومیه ۳۰ سانتیمتر افزوده شده است.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه وضعیت دریاچه ارومیه در وضعیت بحرانی قرار دارد عنوان کرد: در سالهای گذشته حدود ۵۰ هزار پرنده در حوزه پارک ملی دریاچه ارومیه حیات داشتند که در حال حاضر این میزان کاهش یافته است.

عباس نژاد گفت: دریاچه ارومیه که در سالهای اخیر با بحران شدید کم آبی مواجه شده است هم اکنون با افزایش سطح آب آن در پاییز نسبتا وضعیت خوبی داشته و امیدوراریم با تداوم بارندگی ها این روند ادامه داشته باشد.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی کشاورزی و توسعه این بخش را یکی از عوامل خشک شدن دریاچه ارومیه نام برد و گفت: مسئولان اگر مایل به برون رفت از این مشکل بزرگ زیست محیطی هستند نباید انتظار توسعه کمی و کیفی را در بخش کشاورزی استان داشته باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه