سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان چه کسی از آتش‌سوزی در مدرسه‌ی چهارباغ اطلاع دارد؟

یادمان

چه کسی از آتش‌سوزی در مدرسه‌ی چهارباغ اطلاع دارد؟

به گفته‌ی کسبه‌ی خیابان چهارباغ عباسی، ساعت 3 بامداد یکی از روزهای هفته‌ی گذشته، آتش‌سوزی در حجره‌ی سوم مدرسه‌ی چهارباغ به سمت بازار هنر رخ داد؛ ولی با وجود گذشت حدود یک هفته، هنوز کسی درباره‌ی دلیل رخ دادن این حادثه صحبت نکرده است.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | Latest Releases , IetpShops - Women's Nike Air Jordan 1 trainers - ken griffey nike swingman shoes sale 2017

یکی از کارشناسان روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان درباره‌ی دلیل این آتش‌سوزی به خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: هنوز حوزه‌ی علمیه، دلیل این آتش‌سوزی را به اداره‌ی میراث فرهنگی اصفهان اعلام نکرده است. ما منتظر اعلام دلیل آتش‌سوزی هستیم و تا زمانی که علت آن بیان نشود نمی‌توانیم کاری انجام دهیم .

او ادامه داد: تا کنون فقط توانسته‌ایم طرح مرمت دری را که در این آتش‌سوزی سوخت، به حوزه‌ی علمیه بدهیم.

وی افزود: فقط مرمت این بنای تاریخی برعهده‌ی اداره‌ی میراث فرهنگی است، ولی نگهداری و استفاده از آن برعهده‌ی حوزه‌ی علمیه است. به همین دلیل، ما منتظر اطلاع‌رسانی کارشناسان حوزه‌ی علمیه هستیم.

او سپس یکی از کارشناسان حوزه‌ی علمیه را برای پیگیری این حادثه به خبرنگار ایسنا معرفی کرد؛ اما پس از تماس با فرد معرفی‌شده، شخصی که خود را مسؤول حوزه‌ی علمیه معرفی کرد، نخست گفت: اطلاعی ندارم. مگر آتش‌سوزی در حوزه اتفاق افتاده است؟

او پس از پرس‌وجو کردن درباره‌ی سایت‌هایی که خبر آتش‌سوزی در مدرسه‌ی چهارباغ را منعکس کرده‌اند، ادامه داد: ممکن است یک سهل‌انگاری در این زمینه صورت گرفته باشد. به‌عنوان مثال، امکان دارد یک حوله روی چراغ نفتی بوده است و باعث آتش‌سوزی شده باشد؛ اما رسانه‌ها چون به‌دنبال بزرگ کردن هر خبری هستند، تیتر می‌زنند که یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی اصفهان در آتش سوخت.

وی گفت: یک خانه که حریم شخصی است، ممکن است آتش بگیرد. این دلیل نمی‌شود که آن را خبری کنیم.

او در ادامه، شماره‌ی تماس دفتر امام جمعه‌ی اصفهان را داد و بیان کرد: در این موارد فقط دفتر امام جمعه باید پاسخگو باشد.

خبرنگار ایسنا پس از تماس با دفتر امام جمعه اصفهان این پاسخ را شنید: هنوز خودمان متوجه دلیل آتش‌سوزی نشده‌ایم، ولی اداره‌ی آگاهی باید علت را جویا شود. ما در تماسی با اداره‌ی آگاهی اصفهان این آتش‌سوزی را اطلاع دادیم و آن‌ها باید پس از بررسی، دلیل را اعلام کنند.

در این‌باره، مسؤول روابط عمومی دفتر امام جمعه نیز گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم، من رییس حوزه‌ی علمیه‌ی استان اصفهان یا رییس مدرسه‌ی چهارباغ نیستم که جوابگو باشم.

مدرسه‌ی چهارباغ اثری متعلق به دوره‌ی صفوی است که در اختیار اداره‌ی اوقاف و امور خیریه‌ی استان اصفهان است و طلاب در آن به تحصیل مشغول‌اند. پیش از این نیز آسیب‌هایی به مدرسه‌ی چهارباغ وارد شده بود، از جمله کاشی‌های گنبد این بنا ریخته بودند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه