سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم جنگلهای منطقه دوان در کازرون طعمه حریق شد

زیست بوم

جنگلهای منطقه دوان در کازرون طعمه حریق شد

خبرگزاری مهر: جنگلهای منطقه دوان حوالی منطقه "تُل مرک" در شهرستان کازرون فارس طعمه حریق شد.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | Footwear NIKE - nike air zoom super bad ii white gold 41mm - Sneakers - DialadogwashShops - W Air Max 2090 CT190 700 Barely Volt/Black/Atomic Pink - Low shoes , Women's shoes

دبیر موسسه زیست محیطی 13 فروردین شهرستان کازرون در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: حوالی ساعت 11 امروز پنجشنبه این آتش سوزی از اعماق دره منطقه شروع و هر لحظه نیز بر سطح آن نیز افزوده میشد.

علی اکبر کاظمینی با اشاره به اینکه در این آتش سوزی 200 هکتار از درختان، علفهای تازه رویش شده فصل بهار و درختچه ها طعمه حریق شد، افزود: علفهایی که در فصل رویش بهار رشد کرده بودند در این حریق آتش می گرفتند که باعث می شد درختها و درختچه های کیالک، ارژن و بادام در آتش بسوزند و حتی به برخی از درختهای بلوط نیز آسیب وارد شد.

وی گفت: وزش باد در حوالی ظهر نیز بر شدت این آتش سوزی اضافه کرد اما مقارن عصر بود که آتش سوزی به پای کوه و صخره ها و سنگها رسید و کمی متوقف شد.

این فعال محیط زیستی عنوان کرد: اکنون آتش تا حدی کنترل شده اما این احتمال که شبانگاه با تغییر مسیر باد حریق دوباره شروع  شود نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه  یکی از علل این  حریق، آتشی است است که باغداران منطقه ایجاد کرده بودند، افزود: برای باغداران باید آموزشهایی داده شود که برای درست کردن غذا و ... چگونه آتش روشن و بعد چگونه آن را خاموش کنند تا این مشکلات پیش نیاید ضمن اینکه نسبت به عمدی یا سهوی بودن این آتش سوزی نیز باید بررسهای لازم را انجام داد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه