سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم مراتع کوهدشت 3 روز در آتش سوخت / 150 هکتار مرتع از دست رفت

زیست بوم

مراتع کوهدشت 3 روز در آتش سوخت / 150 هکتار مرتع از دست رفت

خبرگزاری مهر: جنگلها و مراتع غرب شهرستان کوهدشت سه شبانه روز در شعله های هولناک آتش سوختند تا رهاورد این حادثه تلخ نابودی 150 هکتار مرتع و جنگل باشد.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | Air Jordan Sneakers

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه شنبه ساعت دو بعد از ظهر دود بلندی از آتش سوزی جنگل های بکر کوهستان شیرکش که در فاصله بین منطقه "دالاب وشماش" کوهدشت قرار دارد، بلند شد در حالیکه تا صبح امروز پنج شنبه این آتش مهار نشد.

مطابق اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگا مهر نیروهای منابع طبیعی کوهدشت پس از اعلام گزارشهای مردمی به محل اعزام شدند که به علت دامنه وسیع آتش سوزی و صعب العبور بودن منطقه موفق شدند تنها از پیش روی آن جلوگیری کنند.

این در حالیست که ساعت چهار بعد از ظهر روز چهارشنبه به علت افتادن درخت های در حال سوختن از بلندی ها دوباره شعله های آتش دامنگیر درخت های پایین دست شد که آتش سوزی مهیب دیگری رخ داد.

این گزارش حاکیست که ماموران منابع طبیعی و گروه‌های اعزامی به کمک نیروهای مردمی توانستند ساعت 22 شب چهارشنبه از پیش روی آتش جلوگیری کنند اما موفق به مهارکلی آتش سوزی نشدند.

مطابق پیگیری خبرنگار مهر از فرمانداری شهرستان کوهدشت ساعت پنج صبح امروز پنج شنبه نیروهای حاضر در محل بالاخره توانستند آتش سوزی را به طور کلی خاموش کنند.

این در حالیست که از گزارش های مردمی چنین برمی آید که نیروهای اطفاء حریق هنوز موفق به خاموش کردن کامل آتش سوزی درختان مراتع و جنگل های کوهستان شیرکش نشده اند و شعله های آتش همچنان به سوی درختان اطراف زبانه می کشد.

معاون فرمانداری شهرستان کوهدشت در مورد علت وقوع این آتش سوزی به خبرنگار مهر گفت: بنابر گزارش های مردمی چند نفر که برای بریدن عسل از درختان کوهستان شیرکش به آن منطقه رفته بودند برای تاراندن زنبورها در محل آتش روشن کرده‌اند.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به وزش باد در منطقه آتش افروخته آغاز کننده این آتش سوزی هولناک بوده است.

وی افزود: البته این گزارشی است که مردم منطقه در اختیار ما قرار داده اند اما علت اصلی آتش سوزی همچنان در دست بررسی ست.

بنابر این گزارش کوهستان "شیرکش" که جزء منطقه بزرگ جنگلی "کشماهور" کوهدشت است دارای پوشش جنگلی بکر و وسیعی است که درختان ستبر بسیاری در دره های آن روئیده و از سینه کش کوه های آن بالارفته و زیبایی خاصی به منطقه داده است.

این کوهستان جنگلی چند سالی است که محل تفرج و بازدید گردشگران و مردم کوهدشت است که تعطیلی های خود را کنار درختان بلندش سپری می کنند؛ اما امروز تنها تلی از خاکستر جای آن را گرفت.

طی چند سال اخیر این چندمین آتش سوزی هولناک و غیر قابل مهاری است که در جنگل های غرب کوهدشت رخ می دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه