سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم خطر هجوم آفات دربخشهایی از جنگلهای شمال

زیست بوم

خطر هجوم آفات دربخشهایی از جنگلهای شمال

مدیر جامعه جنگلبانی ایران گفت: به دلیل کاهش بارندگی خطر هجوم آفات در بخش هایی از جنگلهای شمال وجود دارد.

LTB - JuzsportsShops | SBD - nike sb trainer endor khaki gum white and green - 016 Release Date - Air Jordan 4 Red Thunder CT8527

مهندس کاظم نصرتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: جنگل طبیعی و نرمال همواره در حال تعادل است اما هر جایی که دخالت صورت بگیرد باعث بروز یک سری ناهماهنگی وعدم تعادل می شود که هجوم آفات یکی از پیامدهای دخالتهای بی رویه در جنگل است.

وی با بیان اینکه حضور مقدار معینی آفات در جنگل، طبیعی است اظهار داشت: یک جنگل نرمال به صورت خودکار می تواند با حجم معینی از آفات و امراض مقابله کند و به حالت عادی بازگردد.

نصرتی با بیان اینکه هجوم آفات، هزاران هکتار از رویشگاه‌های جنگلی شمال کشور را تهدید می‌کند گفت: برخی آفات مانند آفات های برگ خوار و جوانه خوار که هم اکنون در جنگل های شما مشاهده می شود و یا آفت های چوبخوار در جنگل های غرب اگر کنترل نشوند مشکلات جدی ایجاد می کنند.

مدیرجامعه جنگلبانی ایران، بابیان اینکه رژیم های بارندگی ، تغییرات آب و هوایی و دوره های خشکسالی باعث بروز آفات و امراض به صورت دوره ای در جنگل ها می شود تصریح کرد: 10 سال پیش با طغیان آفات در جنگل‌های شمال، نسبت به وقوع مجدد آن هشدار داده شد زیرا طغیان آفات پس از یک دوره 10ساله امری طبیعی است اما به احتمال زیاد با بارش باران این مشکل برطرف می شود.

به گفته نصرتی، برای مقابله با چنین تهدیداتی باید راهکار های علمی و فنی که پیشگیرانه باشد توسط مسئولان اتخاذ شود زیرا پس از هجوم آفات سم پاشی های عجولانه اثرات تخریبی بیشتری دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه