سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان نصب بنر ایستگاه شکم در مقابل تئاتر شهر در شأن آن نیست

یادمان

نصب بنر ایستگاه شکم در مقابل تئاتر شهر در شأن آن نیست

مدیر تئاتر شهر با تاکید بر ضرورت سر و سامان دادن به محیط پیرامون این مجموعه گفت: فضای اطراف تئاتر شهر اصلا فضای مطلوبی برای یک مکان فرهنگی و هنری که هم قدمت تاریخی دارد و هم معماری خاص، نیست.

nike-air-force-1-shadow-lucky-charms-dj5197-100-date-sortie | Clothes Online , Shoes Online , Giftofvision

اتابک نادری در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ادامه داد: مجموعه تئاتر شهر جایگاه نشانواره تئاتر ماست و باید محیط پیرامون آن متناسب با این مجموعه باشد.

وی یادآور شد: نمی‌گویم در سالیان گذشته کم‌کاری شده است، اما نظارت و دقت نگهداری همه‌جانبه کم‌تر شده و اگر دلسوزی‌هایی انجام شده، با یک خط فکری متعهد شکل نگرفته است.

وی با اشاره به نصب سطل‌های زباله در محیط پیرامون تئاتر شهر اضافه کرد: این سطل‌ها که در محوطه‌ سنگی مجموعه نصب شده با معماری تئاتر شهر سنخیتی ندارد. از همین موضوع کوچک بگیرید تا به مسائل کلان‌تر برسید.


نادری درباره نورپردازی‌هایی که قرار است در فضای بیرونی تئاتر شهر انجام شود توضیح داد: نورپردازی پیرامون تئاتر شهر باید با این مجموعه، نوع معماری و نیز کاربرد آن هماهنگ باشد. اما در حال حاضر تئاترشهر از نورپردازی برخوردار نیست و یکی از دلایلی که برخی افراد شب‌ها در محیط اطراف تئاتر شهر می‌خوابند به دلیل تاریکی این مجموعه است. در حالی که اگر روشنایی برگردد، هم به نظم مجموعه کمک می‌کند و هم مشکلات کم‌تر خواهد شد.

مدیر تئاتر شهر با بیان اینکه این مجموعه به عنوان نماد حرفه‌ای ما باید بدرخشد ادامه داد: در حال حاضر تئاتر شهر شب‌ها دیده نمی‌شود. بنابراین اولویت بنده بحث روشنایی و نمای مجموعه است. و در همین راستا متوجه شدم مدیریت پیشین با سازمان زیباسازی صحبت‌هایی انجام داده است.

نادری توضیح داد: گویا سازمان زیباسازی طرح نورپردازی در سه نقطه تهران را پیش رو دارد که یکی از نقاط تئاتر شهر است. و در همین راستا دو جلسه حضوری و یکسری مکالمات تلفنی با این سازمان داشتم و آنها طرح‌هایشان را ارائه کردند. اما از منظر کارشناسی تئاتر دیدگاه‌هایی برای تصحیح این طرح‌ها به آنها ارائه کردیم. چون نوع نور‌، پراژکتور و محل نصب آن باید با مجموعه تئاتر شهر هماهنگ باشد و ما پیشنهادات‌مان را در این زمینه به آنها ارائه کردیم که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.


اتابک نادری در ادامه از انجام مذاکراتی دیگر با شهرداری منطقه برای سامان‌دهی محیط پیرامون تئاتر شهر خبر داد، اما در عین‌حال گفت: با توجه به تغییر مدیران شهرداری منطقه ما را به هفته پیش رو حواله داده‌اند و مبنای تاریخی من شروع جشنواره تئاتر آئینی – سنتی در 22 شهریور ماه است که امیدوارم تا آن زمان فضای بیرونی تئاتر شهر قدری سر و سامان پیدا کند.


او همچنین با اظهار تاسف از نصب بنرهای متعدد در فضای بیرونی تئاتر شهر گفت: ا ین بنرها چهره فرهنگی مجموعه را مخدوش کرده‌اند و باور دارم که برای حل این مشکلات باید از نهادهای ذیربط کمک بگیریم.


نادری مهم‌ترین اولویت خود را بهبود امکانات ایمنی و رفاهی تماشاگران، کارکنان و هنرمندان تئاتر دانست و گفت: فعلا این موضوع برای من در اولویت است، اما به معنای آن نیست که سراغ دیگر امور نروم.


مدیر تئاتر شهر در پاسخ به ایسنا درباره برپایی بازارچه‌های استان‌ها در یکی دیگر از پیاده‌روهای مربوط به تئاتر شهر گفت: شرمنده‌ام نصب بنر "ایستگاه شکم" مقابل تئاتر شهر نه در شان مجموعه است و نه مردم ما. چنین بنری شاید در جای دیگر معنی بدهد، اما در مقابل تئاتر شهر به هیچ‌وجه درست نیست.


نادری ادامه داد: پارک دانشجو محوطه لازم را برای اجرای چنین برنامه‌هایی دارد. اما چنین بنری باید از جلوی تئاتر شهر برداشته شود.

مدیر تئاتر شهر در پایان صحبتش گفت: نمی‌دانم چرا دوستان هر زمان مراسمی دارند جلوی تئاتر شهر مرحله می‌گذارند، بدون اینکه با ما هماهنگ کرده باشند. این در حالی است که مجموعه تئاتر شهر خود محل اجرای نمایش است. اما صدای برنامه‌های آنها در اجراهای ما اخلال ایجاد می‌کند. امیدوارم در جلساتی که به زودی با شهرداری منطقه خواهیم داشت این مسائل برطرف شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه