سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان شهر- موزه عودلاجان عقیم می‌ماند؟

یادمان

شهر- موزه عودلاجان عقیم می‌ماند؟

وعده‌این بود، عودلاجان، شهر- موزه تاریخی تهران می‌شود. وعده‌ای که رییس سابق میراث فرهنگی تهران داده بود. او پا را فراتر هم گذاشته و گفته بود که عودلاجان همچون شهر- موزه پاریس می‌شود. اکنون اما مدیرکل تازه نفس میراث تهران می‌گوید که طرحی از آینده وجود ندارد. فاز اول اجرا می‌شود ولی به شکل برنامه کنونی نمی‌تواند، بقیه پروژه را نمی‌توان با این مصیبت ادامه داد و به نتیجه رساند.

nike-dunk-low-coast-uncl | Women's shoes - chandal adidas negro redecilla black hair line - ropa deportiva adidas peru en vivo gratis internet , High boots and others - Trekker boots - DialadogwashShops

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه میراث فرهنگی- صبحانه خبری دیگری در اداره کل میراث فرهنگی تهران برگزار شد. در این جلسه، مدیرکل میراث فرهنگی تهران عنوان کرد که فاز اول پروژه که آغاز شده به انجام می‌رسد اما طرحی از آینده این پروژه وجود ندارد.
 
به گفته او، این پروژه بدون در نظر گرفتن طرح کلی کالبدی و غیر کالبدی آغاز شده بود و همین موانع کار دست «میراث فرهنگی» داده و آن را با مشکلات بسیار بزرگی رو به رو کرده است.
 
او با استناد به تبصره کمیسیون ماده پنج اعلام کرد که باید در هر طرحی باید موانع و موارد مختلف در نظر گرفته شود و ارگان‌ها و نهادهای مرتبط با توجه به آنچه در طرح دیده شده است، عمل کنند. بنابراین با این مصیبتی که اکنون در فاز یک پروژه ساماندهی عودلاجان است، نمی‌توان کل پروژه شهر- موزه را اجرا کرد.
 
خسروآبادی با اشاره به گفته‌های مقام معظم رهبری در مورد دیده شدن معماری اسلامی – ایرانی در شهر گفت: با روندی که شهرداری در پیش گرفته معلوم است که نمی‌توان معماری اسلامی- ایرانی را در شهر دید.
 
او تاکید کرد که باید در طرح همه جوانب دیده شود، بعد اقدام به اجرای طرح کرد تا اینگونه در اجرا به مشکل برنخوریم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه