سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان خانه پروین اعتصامی تنها 7 روز دیگر زنده است

یادمان

خانه پروین اعتصامی تنها 7 روز دیگر زنده است

خانه پروین اعتصامی به زودی متجمع تجاری می شودخبرگزاری میراث فرهنگی- گروه میراث فرهنگی ـ خانه پروین اعتصامی 7 روز بیشتر تا نابودی نهایی فاصله ندارد. شنیده ها حاکی از آن است که مالکان این خانه تصمیم دارند طی هفته آینده، تخریب این خانه تاریخی که یادمان شاعره معروف کشورمان است، را آغاز کنند و مالکان این خانه مجوز ساخت مجتمع تجاری در این مکان را هم از شهرداری گرفته اند. مسعود علویان صدر، معاون حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی به CHN در مورد این شنیده ها می گوید که مالکان این خانه همزمان با خروج این اثر از ثبت حکم دیوان عدالت اداری برای ساخت مجوز را هم گرفته اند.
 
تا 7 روز دیگر نشانی از خانه تاریخی پروین اعتصامی برجای نمی ماند. بر اساس شنیده ها قرار است این خانه تاریخی به زودی تخریب شده و به جای آن مجتمع تجاری ساخته شود. معاون حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی در این باره می گوید که همزمان با خروج این اثر تاریخی از ثبت دیوان عدالت اداری حکم ساخت مجتمع تجاری را به مالکان این خانه تاریخی داده است.
 
به نظر می رسد که این مالکان جواز ساخت مجتمع تجاری را از شهرداری گرفته اند. مسعود علویان صدر به CHN می گوید:با حکمی که دیوان عدالت اداری در مورد خانه های تاریخی صادر می کند، تمام قوانین حاکم بر ثبت از این خانه برداشته می شود.
 
این در حالی است که خانه پروین اعتصامی به عنوان خانه مشاهیر در زمره میراث ملی قرار گرفته بود ولی به دنبال خروج آثار تاریخی از ثبت ، این خانه نیز به حکم دیوان عدالت اداری از ثبت خارج شد. خانه پروین اعتصامی در بافت تاریخی پایتخت است. این خانه در صورت حمایت سازمان میراث فرهنگی و شهرداری می توانست، برای همیشه ماندگار شود

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه