سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان رأی پرونده سرای دلگشا صادر شد - ساخت و ساز بیش از 10.5 متر ممنوع است

یادمان

رأی پرونده سرای دلگشا صادر شد - ساخت و ساز بیش از 10.5 متر ممنوع است

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفت: شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اعتراض به رأی دادگاه بدوی در خصوص پرونده سرای دلگشا را پذیرفت و ساخت‌ و ساز در این مجتمع باید بر اساس ضوابط کمیسیون ماده 5 شهرداری باشد.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | CZ0948 - size 10 air jordan high heels - Nike Air Max 95 OG Neon 2020 (PS) - 001

علی اکبر بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سی‌ویکم اردیبهشت ماه امسال به پرونده معروف به سرای دلگشا در شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری رسیدگی شد.

وی افزود: در این جلسه مستندات و دفاعیات طرفین پرونده مورد بررسی قرار گرفت و شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی خواستار اجرای ساخت و ساز در این مجتمع بر اساس مصوبه کمیسیون ماده 5 شهرداری شدند.

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری ادامه داد: هیات قضایی شعبه تجدیدنظر در مهلت قانونی رای پرونده را صادر کرد که بر اساس این رأی اعتراض شهرداری و میراث فرهنگی در پرونده سرای دلگشا وارد دانسته شد. شعبه تجدیدنظر همچنین شکایت اولیه شاکی مبنی بر درخواست ابطال مصوبه کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران را رد کرد.

بختیاری خاطر نشان کرد: این ساخت و ساز در حریم کاخ گلستان که جزء میراث فرهنگی ثبت شده است، انجام شده بود و بر اساس رأی صادره تخریب و نوسازی سرای دلگشا باید طبق مجوز کمیسیون ماده 5 شهرداری باشد و ساخت این مجتمع با ارتفاع بیش از 10.5 متر خلاف قانون است.

بر اساس پرونده، شهرداری تهران در سال 89 مجوز ساخت 11 طبقه را به مالک سرای دلگشا می دهد و کمیسیون ماده پنج شهرداری طی مصوبه ای، ساخت وساز در این بنا را محدود کرده و به مالک اعلام می کند ضمن عقب نشینی از حریم خیابان اجازه دارد تا 10 و نیم متر ارتفاع ساخت وساز کند.

مالک این ساختمان از این تصمیم کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و از آنجایی که وی قبلا با نامه سازمان میراث فرهنگی از شهرداری تهران مجوز ساخت وساز گرفته بود دیوان، مصوبه کمیسیون یاد شده را ابطال کرد.

با توجه به ارایه لایحه اعتراضی از سوی شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی، این پرونده به شعبه تجدیدنظر ارسال شد.

سرای دلگشا یک پروژه ساخت و ساز تجاری در محدوده میدان 15 خرداد تهران است و مسوولان سازمان میراث فرهنگی براین باورند که این مجتمع در حریم کاخ گلستان قرار گرفته و ممکن است این طرح باعث خروج این اثر تاریخی از فهرست ثبت جهانی یونسکو شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه