سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان با حضور تشکل‌های غیردولتی آغاز شد - تشکیل پویش (کمپین) حمایت از «برج آزادی»

یادمان

با حضور تشکل‌های غیردولتی آغاز شد - تشکیل پویش (کمپین) حمایت از «برج آزادی»

جمعی از دوستداران میراث فرهنگی وفعالان رسانه‌ای با تشکیل پویشی خواستار رسیدگی به وضعیت برج و میدان آزادی شدند.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | Latest Nike Dunk Low "Grey Fog" White/Grey Fog 2021 For Sale DD1391 - 103 - 2011 nike air mag price india live cricket free

به گزارش خبرگزاری مهر ، در بیانیه این پویش از مسئولان خواسته شده نسبت به مرمت برج و همچنین خالی‌کردن حلقه اصلی میدان آزادی از خودرو اقدام کنند و در نهایت مدیریت یکپارچه و منسجمی برای حفاظت و نگهداری از این بنای ارزشمند تشکیل شود.در این بیانیه که به امضای جمعی از دوستداران میراث فرهنگی رسیده، آمده است:« برج آزادی به عنوان نمادی از پایتخت کشور و اثری شناخته شده درعرصه جهانی، این روزها نیازمند توجه بیشتری است چرا که گذر زمان آسیب‌های جدی‌ای بر پیکر این سازه به یاد ماندنی وارد کرده و برخی مرمت‌های گذشته نیز نتوانسته است به قدر کفایت از آسیب‌های بعدی جلوگیری کند».

نویسندگان این بیانیه با ابراز نگرانی از نبود فضاهای عمومی در سطح شهر تهران نوشته‌اند: «شهروندان کلانشهرهای امروزی همچون تهران، نیازمند وجود فضاهایی برای دوری از تلاطم‌های اجتماعی گوناگون ‌اند که متاسفانه در بیشتر موارد از کمبود چنین مکان‌هایی رنج می‌برند و از سوی دیگر در گیرودار تکاپوهای روزمره به سادگی از کنار بناهای ارزشمند شهرعبورمی‌کنند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «میدان آزادی با سازه منحصر به فرد و عرصه گسترده‌ای که دارد می‌تواند به مکانی برای تامل و تاثیرگذاری بیشتر فرهنگی بدل شود اما در شرایط فعلی با توجه به مشکلاتی همچون دسترسی نامناسب، نفوذ آب به قسمت‌هایی ازآن، تبدیل شدن این محوطه به فلکه‌ای بزرگ و پر رفت وآمد برای خودروها نگرانی‌هایی برای فعالان میراث فرهنگی ایجاد شده است».

بر همین اساس امضاکنندگان این بیانیه خواستار« توجه هرچه بیشتر شورای شهر، شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی کشور به این اثر ارزشمند ملی و رسیدگی فوری به وضعیت این برج و محوطه اطراف آن» شده‌اند و به گفته آنها «مرمت و رسیدگی اصولی به برج آزادی با استفاده ازنظرکارشناسان ورزیده، فوری‌ترین نیاز این برج است».

در ادامه این بیاینه از شهرداری تهران خواسته شده است «برای تبدیل این میدان به عرصه‌ای عمومی به منظور بهره‌مندی شهروندان بهتر است تا فاز دوم طرح بهسازی میدان آزادی با سرعت بیشتری به اجرا درآید. پیش از این شهرداری تهران در طرح بهسازی این میدان موظف شده بود تا پس از مرمت برج، نسبت به تعریض زیرگذرهای اطراف آن نیز اقدام کند تا حلقه اصلی میدان به دور از تردد خودروها باشد».

نویسندگان این بیانیه ابراز امیدواری کرده‌اند: «با ایجاد مدیریتی واحد و یکپارچه زمینه رسیدگی مناسب‌تر به وضعیت میدان آزادی فراهم شده و از تقسیم ‌وظایف مدیریتی این برج بین شهرداری تهران، سازمان میراث فرهنگی و وزارت ارشاد که باعث ایجاد اختلال در حفظ و نگهداری برج خواهد شد پرهیز شود».

در پایان این نامه امضاکنندگان از مسئولان خواسته‌اند با تعامل بیشتر «مشکلات پیش روی این اثر که دارای شهرتی جهانی است را مرتفع کنند تاشکوه و اقبالی در خور و هم ردیف میدان‌های همتراز خود درسطح جهان یابد».

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه