سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان قول شورا درباره پیگیری وضعیت آزادی به جایی نرسید - شورای شهر، تماشاچی منفعل زخم‌خوردن آزادی

یادمان

قول شورا درباره پیگیری وضعیت آزادی به جایی نرسید - شورای شهر، تماشاچی منفعل زخم‌خوردن آزادی

سال‌‌ها است خبرها حکایت از حال خراب برج آزادی دارد. اما این تنها مشکل میدان آزادی نیست. شهرداری تهران که سال‌ها پیش این میدان را ساماندهی و برج را مرمت کرد حالا قصد دارد شبکه‌ای از زیرگذر در اطراف آن بسازد. شورای شهر می‌گوید از این طرح خبر ندارد، کمیته میراث فرهنگی شورا نگران آن است و معاون شهردار می‌گوید کار شهرداری بیرون حریم میراثی آزادی است.

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | FitforhealthShops - The Ultimate all festive nike running shop coupon code FAQ

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه شهری – ساخت یک شبکه زیرگذر اطراف یکی از باشکوه‌ترین بناهای شهر می‌تواند میدان آزادی را از مردم خالی و جولانگاه خودروها کند. با ساخت این زیرگذرها معدود تماشاچی‌های این سازه هم از اطراف آن دور می‌شوند. اما شهرداری نگران این موضوع نیست و بیشتر به راحت‌تر حرکت‌کردن خودروها فکر می‌کند.
 
برخی اعضای شورای شهر بارها در گفتگو با CHN قول پیگیری‌کردن این طرح شهرداری را داده‌اند اما تا امروز هیچ‌اقدامی برای بررسی این طرح در شورای شهر نشده است. اعضای کمیسیون فرهنگی شورا گفته بودند مطالعات ساخت زیرگذر در اطراف آزادی را بررسی خواهند کرد اما حتی این مطالعات از شهرداری خواسته نشده است.
 
رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر هم در گفتگو با CHN این کار شهرداری را «قابل تامل» دانسته و گفته بود محیط اطراف بناهای ارزشمندی مانند برج آزادی «نباید دائم وصله پینه» شود و هر کاری در اطراف این بناها باید با مطالعه انجام شود. اما این گفته‌ها هم در نهایت به جایی ختم نشد و شهرداری همچنان کار خود را می‌کند.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم گویا می‌داند نگرانی اعضای شورا برای آزادی در همین حد خواهد ماند. جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با CHN درباره ابراز نگرانی کمیته میراث فرهنگی شورای شهر می‌گوید کار شهرداری در اطراف میدان آزادی «خارج از حوزه نفوذ میراث فرهنگی» است.
 
فعالیت شهرداری خارج از حریم میراثی برج آزادی است اما تاثیر مستقیمی بر حضور مردم در این میدان خواهد داشت. اما معاون شهردار در پاسخ به این نگرانی هم همچنان به این گفته بسنده می‌کند که ساخت زیرگذر خارج از حریم میدان است.
 
با اینکه برخی اعضای شورای شهر بارها درباره بررسی مطالعات طرح ساخت زیرگذر آزادی مصاحبه کرده‌اند اما تا امروز اقدامی در این زمینه انجام نشده است. چنانچه تشکری هاشمی هم می‌گوید هر مطالعه‌ای که شورای شهر تا الان از شهرداری خواسته ارائه شده و بعد از این هم می‌شود.
 
نگرانی درباره برج آزادی تنها زمانی پررنگ می‌شود که خبرهای «نم‌کشیدن و ترک‌خوردن» سازه منتشر می‌شود اما ساخت یک شبکه زیرگذر کنار نماد یک شهر یعنی خالی‌کردن آن از مردم برای راحت‌تر حرکت‌کردن خودروهایی که به سرعت از کنار آن می‌گذرند.
 
قول‌های شورای شهر تهران به جایی نرسیده و به نظر نمی‌رسد در هیاهوی مشکلات بسیار زیاد شهر ساخت زیرگذر آزادی برای اعضای شورای شهر جذاب باشد. نماد تهران در حال حاضر هم بازدیدکننده چندانی ندارد. سازه‌ برج هم دچار مشکل شده است. میدان آزادی در احتضار است و شهرداری در نبود نظارت شورا به نام ساخت زیرگذر بر تن این میدان نیمه‌جان بیشتر زخم می‌زند.
 
نویسنده:‌ حمیدرضا ابراهیم‌زاده

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه