سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان گودبرداری‌ها خانه عامری‌های تهران را تهدید می‌کند

یادمان

گودبرداری‌ها خانه عامری‌های تهران را تهدید می‌کند

برگرفته از خبرگزاری میراث فرهنگی: تعدادی از خانه‌های متعلق به دوره پهلوی اول که در مجاورت خانه عامری‌ها در اطراف میدان فردوسی قرار دارند، تخریب شده و به مرحله گودبرداری رسیده است. این درحالی است که خانه عامری‌ها به‌واسطه گودبرداری های انجام شده به شدت مورد تهدید گرفته است.

تخریب بخشی از خانه های تاریخی در مجاورت خانه عامری تهران

خبرگزاری میراث فرهنگی _ گروه میراث فرهنگی _ بخشی از خانه‌های متعلق به دوره پهلوی اول که در خیابان ارباب جمشید (میدان فردوسی فعلی) واقع شده، کاملا تخریب و به مرحله گودبرداری رسید. این درحالی است که خانه عامری‌ها در مجاورت خانه‌های تخریب شده قرار دارد و به شدت مورد تهدید واقع شده است.

طبق مشاهدات خبرنگار CHN؛ در نزدیکی خانه عامری‌ها و در محل مرتبط با انجمن سابق انگلیس بخشی از خانه‌ها به جهت ساخت مرکز تجارت جهانی در ایران تخریب شد.

با اینکه در ضلع شرقی خیابان فردوسی هنوز از به‌هم پیوستگی و هارمونی مرتبط با دهه‌های پیش برخوردار است. در این ضلع میدان فردوسی خرید و فروش کالاهای قدیمی و هنرهای سنتی و ملی به همراه صرافی‌ها و فرش فروشی‌ها نقش غالب تجاری این منطقه را تشکیل می‌دهند.

با در نظر گرفتن اینکه منطقه یادشده میان خیابان منوچهری و سفارتخانه‌های قدیمی و خیابان ویلا که مرکز صنایع دستی تهران است، واقع شده اهمیت کاربری‌های اشاره شده دو چندان می‌شود. ساختمان شرکت سهامی فرش، خانه عامری‌ها و خانه ارباب جمشید همگی حکایت از هویت قدیمی اقتصادی منطقه دارد که هم اکنون مورد تهدید قرار گرفته است

boohoo , Womens & Mens Clothes , Shop Online Fashion | Air Jordan Release Dates 2021 + 2022 Updated , IetpShops , nike new arrival for men japan today live full

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه