سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان بخشی از خانه اتحادیه تخریب شد

یادمان

بخشی از خانه اتحادیه تخریب شد

بخشی از خانه اتحادیه واقع در لاله‌زار توسط مالک بنای مظفریان تخریب شد.

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | Giftofvision - The Global Destination For Modern Luxury

به گزارش هنرنیوز، طی تماس تلفنی یکی از مغازه‌داران کوچه پشتی اتحادیه اعلام شد که مالک بنای کناری بنام آقای جلیل فرد اقدام به تخریب بخشی از خانه اتحادیه کرده است.

او توضیح داد : این ملک پیش از این به خانواده مظفریان تعلق داشته که به فرد مذکور فروخته شده است. این ملک از یک سو با ملک خانم وزیر دفتری مادر خانم مجید قلعه‌نویی همسایه است و از پشت نیز به خانه اتحادیه متصل می‌شود. اما متأسفانه مالک از حد ملک خود تجاوز کرده و الحاقات پشتی خانه اتحادیه شامل حمام و اصطبل خانه اتحادیه را با لودر تخریب کرده است.

بلافاصله خبرنگار هنرنیوز در محل حاضر شد و از نزدیک شاهد تخریب این بنای تاریخی توسط لودر بود که طی تماس تلفنی با مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران ( آقای هادیان) و همچنین مدیر روابط عمومی میراث تهران ( خانم قاسمی) این تخریب به اطلاع ارگان‌های مذکور رسید که لحظاتی بعد هر دو ارگان اعلام کردند یگان حفاظت تهران و مأموران شهرداری را روانه اتحادیه کردند تا از تخریب بیشتر جلوگیری کنند.
 
به گزارش هنرنیوزملک مظفریان در کوچه پشتی اتحادیه به نام کوچه باربد( کوچه ملی سابق ) درست کنار کافه «مولن روژ» که الان تبدیل به پاساژ گسترش شده، قرار دارد.
 
پس از بازدید سردار طلایی عضو شورای شهر تهران  همچنین بازدید  احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران در برنامه تهرانگردی از  خانه اتحادیه سرانجام  در 21 بهمن ماه 92 یک فوریت طرح الزام شهردرای تهران به تملک و بازسازی خانه باغ معروف به اتحادیه و بهره برداری از آن به عنوان مرکز فرهنگی، هنری بررسی شد و در نهایت، اعضا شورای اسلامی شهر تهران به این مصوبه رای دادند.

پس از تصویب مصوبه، این طرح به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خواهد رفت و درمورد تامین منابع خریداری این اثر تاریخی و کیفیت خریداری آن بحث و بررسی می شود و در مدت یک ماه به صحن علنی شورای شهر باز می گردد تا دوباره به رای گیری گذاشته خواهد شد.
 
خانه - باغ اتحادیه یکی از باقیمانده های باغ بزرگ لاله زار در محدوده منطقه ۱۲ شهر تهران است که در ۱۲ تیر سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۲۰۵۷ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده بود ولی در اثر عدم رسیدگی سازمان میراث فرهنگی به این اثر تاریخی و خریداری بنا توسط این سازمان در سال ۱۳۸۴، مالکان خانه اتحادیه درخواست خروج این اثر را از دیوان عدالت اداری کردند و در ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ این اثر از ثبت خارج شد.


پس از خارج شدن این اثر از فهرست آثار ملی، ۴۵۰ هنرمند و ۱۰۰ نفر از خبرنگاران در نامه‌ای خطاب به محمدباقر قالیباف - شهردار تهران - خواستار حفظ و خریدن این بنا شدند. پس از بازدیدی که مرتضی طلایی - نایب رییس وقت شورای شهر تهران - و رحمت‌الله حافظی - رییس و نایب رییس وقت کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران - از این خانه داشتند، قول‌هایی مبنی بر خریداری شدن آن توسط شهرداری تهران و احیایش داده شد

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه