سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان رییس میراث فرهنگی تهران وعده داد - وضعیت آثار 3200 ساله فرودگاه امام را بررسی می‌کنم

یادمان

رییس میراث فرهنگی تهران وعده داد - وضعیت آثار 3200 ساله فرودگاه امام را بررسی می‌کنم

23 سال از کشف آثار 3200 ساله فرودگاه امام می‌گذرد، کشفی که باستان شناسان از آن به شگفتی یاد می‌کنند، با این وجود امروز هیچ کس نمی داند این آثار در چه شرایطی به سر می‌برند. رییس میراث فرهنگی تهران اما در گفت و گویی با chn وعده می‌دهد که وضعیت این آثار را بررسی کرده و به اطلاع عموم برساند.

JmksportShops , Chaussures, sacs et vêtements , Livraison Gratuite | Sneakers Nike Shoes

 خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه میراث فرهنگی- چندی پیش chn، خبری را مبنی بر اینکه اکنون آثار تاریخی فرودگاه چه شرایطی دارد؟ منتشر کرد. در این گزارش در مورد آثار منحصر به فرد در فرودگاه امام گفته شده بود. به دنبال انتشار این خبر، مدیرکل اداره میراث فرهنگی تهران وعده داد که وضعیت این آثار تاریخی را بررسی می‌کند.
 
رجبعلی خسروآبادی، به chn گفت در صورتیکی که امکانش فراهم شود، رسیدگی و حفاظت از این آثار با کمک سرپرست هیات باستان شناسی تپه معمورین پیگیری می‌شود.
 
از آنجاییکه مدیرکل میراث فرهنگی تهران بارها و بارها در صبحانه‌های خبری خود عنوان می‌کند، حرفی نمی‌زند، مگر به آن عمل کند. به نظر می‌رسد که به طور قطع در حال پیگیری این پرونده است. اگر چه دو هفته است که از اعلام این وعده می‌گذرد و هنوز پرونده آثار تاریخی فرودگاه به نتیجه مشخصی نرسیده است.
 
گفته می‌شود، در فرودگاه امام، در سال 68 کاوش‌هایی انجام شد که آثاری ارزشمند به دست آمد. عمارت های 3200 ساله مربوط به زندگی مردم در عصر آهن که شامل «اتاق های سکودار»، «خمره‌های بزرگ سفالین در جرز دیوارها»، «حوضچه‌های دو طبقه انگور»، «قالب های ریختگری دو رو» و «مُهر استوانه ای شکل» از جمله این آثار بود.
 
«جعفر مهرکیان»؛ سرپرست هیات باستان شناسی تپه معمورین در سال 68، در مورد این آثار گفته است: « کشف تپه معمورین، درست روی چهارراه بزرگ تمدنی پایتخت اتفاق افتاد. برای همین جامعه باستان شناسی را حیرت زده کرد. کشفی که می توانست بزرگ‌ترین قطب علمی، تاریخی و گردشگری ایران باشد، اما نشد.»

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه