سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان سرنگ و سیگار جزو تزئینات برج سلجوقی شهر ری شد

یادمان

سرنگ و سیگار جزو تزئینات برج سلجوقی شهر ری شد

برج نقاره‌خانه با آنکه در شهر تاریخی ری واقع شده اما این روزها، بازدیدکنندگانش معتادان و تزئیناتش سرنگ و سیگار شده است.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | WS327KA - Buy now New Balance 327 SEASONAL CLASSIC - adidas edge lux 120111741 black edition release

به گزارش خبرنگار مهر، برج نقاره‌خانه یا همان برج یزید، در امین آباد شهرری، برجی آجری است که با ارتفاع سه متر، حدود هزار سال پیش به دست شخصی به نام "بزرگ امید" برای استفاده شخصی ساخته شد.

سیاهی آتش زیر پای برج

به گفته برخی پژوهشگران ممکن است این مکان مقبره یکی از شاهان سلجوقی نیز باشد.

اما این برج هشت ترکی که از لاشه سنگ و گچ ساخته شده این روزها، حال ناخوشی دارد.

پله های ورود به برج

یکی از فعالان میراث فرهنگی در زمان بازدید خود از این مجموعه تاریخی عکسهایی را در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده که نشان می دهد این اثر سلجوقی به مکانی برای ولگردان و معتادان تبدیل شده و زباله هایی از جمله سرنگ و ته سیگار و... این مکان را نه تنها به محلی برای میراث دوستان و فرهنگیان بلکه به اقامتگاه معتادان تبدیل کرده است.

دیوارنویسی های روی بدنه برج

همچنین پله های ورودی این برج نیز که مدتها پیش کار گذاشته شده است، اکنون برای عبور و مرور بازدیدکنندگان نامناسب است و امکان خطر در آن بعید به نظر نمی رسد.

یادگاری نویسی و کنده کاری روی دیواره های این برج، نشانی از تزئینات آجری آن نیست بلکه روشن کردن آتش در داخل این سازه آن هم برای گرم شدن در فصل زمستان از جمله نازیبایی های این اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی به حساب می آید.

................

عکس از سیاوش آریا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه