جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان تیغ مجتمع‌سازان در شهر ری به آثار سلجوقی خورد

یادمان

تیغ مجتمع‌سازان در شهر ری به آثار سلجوقی خورد

تیغ بلدوز مجتمع سازان در کنار برج طغرل به آثار سلجوقی برخورد کرد. در حال حاضر اقدامات ساخت و ساز متوقف شده است و به تازگی کار کاوش در این بخش ری تاریخی آغاز شده است.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | 106 - Nike WMNS Air Force 1 Shadow "Pastel" - LacollesurloupShops - nike dunks brown white black friday images , CI0919

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی- تیغ بلدوز مجتمع سازان در کنار برج طغرل به آثار سلجوقی برخورد کرد. در حال حاضر اقدامات ساخت و ساز متوقف شده است و به تازگی کار کاوش در این بخش ری تاریخی آغاز شده است.
مرتضی علیزاده، باستان شناس دوران پیش از تاریخ با اعلام این خبر می‌گوید که مجتمع‌سازان چندی پیش در حین گودبرداری برای ساخت مجتمع تجاری نزدیک برج طغرل به سازه‌های دوران سلجوقی برخورد کردند.
 
به گفته او، در حال حاضر این ساخت و ساز متوقف شده و کار کاوش روی این آثار آغاز شده است.
 
علیزاده می‌گوید که این آثار می توانند اطلاعات بسیاری از زلزله قرن ششم بدهند. زلزله‌ای که بسیاری از آثار تاریخی شهرری را با خاک ویران کرد.
 
او معتقد است که هر نقطه‌ای از شهر ری اگر خاکبرداری شود، آثاری از دوران تاریخی پیدا می‌شود، همانطور که این اتفاق در نزدیکی برج طغرل افتاد
 
بر اساس گفته‌های این باستان شناس، کاوش‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و به زودی اطلاعات باستان شناختی بیشتری از شهرری به دست می‌آید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه