جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان سقف کاذب برج آزادی چرا فروریخت؟ - نامه‌نگاری‌ها جواب نداشت

یادمان

سقف کاذب برج آزادی چرا فروریخت؟ - نامه‌نگاری‌ها جواب نداشت

مرمت برج آزادی آنقدر طول کشید که بارندگی‌های روزهای اخیری موجب شد روز گذشته، سقف کاذب برج بریزد و اداره کل میراث فرهنگی تهران نامه نگاریهای بی‌نتیجه خود را برای پیگیری این موضوع یادآوری کند.

boohoo , Womens & Mens Clothes , Shop Online Fashion | Nike Air Force 1 Shadow Black Friday Sale , IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

به گزارش خبرنگار مهر، ریزش بخشی از سقف کاذب برج آزادی در اثر بارندگی های چند روز اخیر تهران موجب شده تا کارکنان این برج احساس ناامنی در فضای کاری خود کنند آنها از تخریب بخشی از سقف این مجموعه و نشست آب باران به داخل مجموعه خبر دادند و به خبرنگار مهر گفتند که اگر قرار باشد، به وضعیت این برج رسیدگی نشود احساس امنیت نمی‌کنیم چرا که هر لحظه امکان ریزش سقف روی سرمان وجود دارد.

غلامحسین شاه علی، مدیر مجموعه نیز معتقد است که از چند ماه قبل، پیش‌بینی این ریزش را می‌کرده و بارها برای تسریع در روند مرمت و بازسازی آن اقدام کرده ولی نتیجه نگرفته است. مرمت و بازسازی این مجموعه از بهمن پارسال آغاز شد و آن طور که مسئولان شهرداری قول داده بودند می بایست این کار تا قبل از ۲۲ بهمن تمام شود اما متاسفانه کارها با کندی پیش می‌رود.

علی سلطانی مدیر اجرایی برج آزادی نیز توضیحات بیشتری درباره اتفاق روز گذشته در برج آزادی داد و به خبرنگار مهر گفت: سقف کاذب این برج ریخته است. برج آزادی سقف بتنی دارد سقف کاذب زیر این سقف قرار گرفته است ولی دیروز در اثر بارش باران از زیر چراغ روشنایی، آب به داخل مجموعه نشت کرد و از آنجا که سقف کاذب پایدار نیست، بخشی از آن فروریخته است.

وی با اشاره به اینکه ریزش سقف در هنگام افتتاح نمایشگاه آثار هنری و سفال رخ داده، افزود: خوشبختانه کسی در این اتفاق صدمه ندید. امروز هم از شهرداری منطقه به بازدید از این برج و اتفاق رخ داده آمدند.

چندی قبل نشست مشترکی بین شورای شهر تهران، معاونت عمرانی شهرداری تهران، مدیریت مجموعه آزادی و مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران برگزار و قرار شد تا طرح‌های مرمت را به میراث فرهنگی بفرستند و اداره کل میراث فرهنگی استان آن را بررسی کند و نظرشان را بدهد اما به رغم این اتفاقات، هنوز طرحی به میراث فرهنگی نرفته است.

حتی کارشناسان میراث فرهنگی به معاونت عمرانی شهرداری مراجعه کردند تا این طرح‌ها را دریافت کنند اما به آنها طرحی داده نشد. برای این موضوع ناظری نیز به برج آزادی معرفی شد تا این هماهنگی‌ها انجام شود ولی آن هم بی فایده بود و نه تنها جلسه از آن تاریخی به بعد برگزار نشد بلکه مکاتبات بسیاری نیز انجام شد.

حدود یک ماه پیش نیز که آسیب دیدن بخشی از برج آزادی خبرساز شده بود، کارشناسان میراث فرهنگی تهران به برج آزادی مراجعه کردند تا از روند مرمت بازدید کنند اما آنطور که مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی استان تهران به خبرنگار مهر گفته، کارشناسان به داخل برج آزادی اجازه ورود پیدا نکردند.

اداره کل میراث فرهنگی استان تهران نامه‌هایی را که به شهرداری تهران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران ارسال کرده بود را در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد تا نشان دهد که از سوی این اداره کل بارها برای مرمت برج آزادی اقدام کرده اما شهرداری تهران به آن بی توجه بوده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه