پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان خانه قدیمی سپهبد امیراحمدی درتهران تخریب شد

یادمان

خانه قدیمی سپهبد امیراحمدی درتهران تخریب شد

ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از تخریب کامل خانه واجد ارزش تاریخی «سپهبد احمد امیراحمدی» در منطقه 11 پایتخت خبر داد.

رجبعلی خسروآبادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران امسال طی 2 فقره مکاتبه موضوع واجد ارزش بودن این بنا و همچنین انجام فرایند ثبت ملی آن را به مالک اعلام کرده است.

وی اظهار کرد: خانه قدیمی سپهبد امیراحمدی براساس نظر کمیته ثبت حریم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران واجد ارزش بوده و مراحل ثبت این بنا در میراث ملی نیز درحال انجام است.
وی با بیان اینکه ابلاغیه انجام فرآیند ثبت ملی این بنا به مالکان ابلاغ شده افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از مالکان این بنا به دلیل تخریب این اثر ارزشمند به دستگاه قضایی شکایت کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: براساس قانون مالکان بنا یا به پرداخت جریمه سنگین و یا ساخت عین به عین آن محکوم خواهند شد.
سپهبد احمد امیراحمدی نخستین سپهبد ایران و یکی از مهره‌های اصلی کودتای سوم اسفند، هشت بار وزیر جنگ، 2 بار وزیرکشور، پنج بار فرماندار نظامی تهران، 2 بار فرمانده کل ژاندارمری و نیز 16 سال عضو مجلس سنا بوده است.
خانه سپهبد امیر احمدی با قدمت دوره اواخر قاجار به مساحت 7 هزار متر مربع دارای 11 عمارت تاریخی است که در خیابان حافظ واقع شده است.
سال گذشته کمیته امداد امام خمینی که مالک این بنا بود با انتشار آگهی عمومی، این خانه تاریخی را با رقم 24 میلیارد تومان را از طریق مزایده فروخت.

خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار دهنده: محسن فتاحی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه