سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان بیم خروج از کاخ ثبت ثابت پاسال به بهانه ساخت و ساز/ معاون رییس جمهور: اجازه نمی‪دهیم

یادمان

بیم خروج از کاخ ثبت ثابت پاسال به بهانه ساخت و ساز/ معاون رییس جمهور: اجازه نمی‪دهیم

برگرفته از اسکان نيوز

 

علی اصغر مونسان در پاسخ به این پرسش که موضع رسمی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری در قبال احتمال خروج از ثبت کاخ ثابت پاسال یا ساخت و ساز در اطراف آن چیست، گفت:اجازه نمی‪دهیم  این بنا از ثبت خارج شود یا دخل و تصرفی در آن صورت گیرد.

شنیده ها حاکی از آن است که بزرگترین خانه تاریخی و ارزشمند تهران که در سال ۹6 به ثبت ملی رسیده است بار دیگر با احتمال خروج از ثبت مواجه است.

برخی منابع خبرداده بودند که قرار است توافقاتی بین مالکان این بنا و معاونت میراث فرهنگی صورت بگیرد تا ضمن حفظ این اثر ثبت ملی،هتلی چند طبقه در مجاورت کاخ ثابت پاسال ساخته شود، این در حالی است که با توجه به ثبت ملی شدن ثابت پاسال ساخت و ساز در عرصه این بنای ارزشمند خلاف قانون است.

علی اصغر مونسان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که موضع رسمی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری در قبال احتمال خروج از ثبت کاخ ثابت پاسال یا ساخت و ساز در اطراف آن چیست، گفت:اجازه نمی‪دهیم  این بنا از ثبت خارج شود یا دخل و تصرفی در آن صورت گیرد.

به جز موضع رسمی مونسان، پیشتر با وجود تعلل اداره کل میراث فرهنگی استان تهران،زهرا احمدی‌پور، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان وقت میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شخصاً پیگیر پرونده ثبت ملی این اثر شد و سرانجام  چهارشنبه، ۳۱ خرداد  96 نامه‌ای به سید حسین هاشمی، استاندار تهران ارسال و مراتب ثبت ملی این اثر تاریخی را ابلاغ کرد.

به گزارش اسکان نيوز، حال این پرسش مطرح می شود که چرا تا کنون معاونت میراث فرهنگی اقدام به تعیین حریم برای این اثر ارزشمند نکرده است؟ در عین حال شهرداری و شورای شهر تهران با توجه به اشباع منطقه از ساخت و سازهای پی در پی و بار ترافیکی موضعشان در قبال ساخت و ساز در این محدوده چیست؟ آن هم در حالی که پیروز حناچی شهردار فعلی تهران زمانی که رییس شورای عالی معماری و شهرسازی بود نسبت به تخریب یا ساخت و ساز در این محدوده موضع جدی گرفته بود و عملا تخریب و ساخت و ساز در  خانه- باغ ثابت پاسال را متوقف کرده بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه