پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان «ظهیرالاسلام» خوب می‌شود...

یادمان

«ظهیرالاسلام» خوب می‌شود...

«خانه نیمه‌مخروبه قاجاری ظهیرالاسلام با پیگیری شهرداری منطقه ۱۲ و اخذ حکم قضایی برای جلوگیری از تخریب بیشتر و همچنین مناسب‌سازی محیطی شهر، مسقف خواهد شد.»

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | AIR JORDAN 4 BLANCAS Y ROJAS - BabylinoShops - nike air jordan grey low heels shoes blue sneakers

به گزارش ایسنا، شهرام شهریار در تارنمای سفرنویس در مطلبی با عنوان «حکم قضایی، ناجی ظهیرالاسلام شد» از رسیدگی به این خانه البته با حکم قضایی خبر داد.

در این مطلب آمده است: «سعادتی، قائم مقام شهرداری منطقه ۱۲ اعلام کرد پیرو مکاتبات مکرر با تامین اجتماعی و درخواست تعیین وضعیت عمارت ظهیرالاسلام و عدم پاسخگویی آن سازمان، شهرداری به این نتیجه رسید برای حفظ و جلوگیری از تخریب بیشتر عمارت و رفع خطر برای عموم شهروندان و همچنین عدم اسکان موقت افراد کارتن‌خواب در خانه مذکور، نسبت به اخذ حکم قضایی اقدام کند.

سعادتی افزود: در مرحله اول شهرداری نسبت به ایجاد سقف موقت و کاذب برای جلوگیری از تخریب بیشتر عمارت ظهیرالاسلام اقدام و سپس نسبت به محصور سازی فضای پیرامونی اقدام می‌کند.»

او همچنین به صحبتی که محمدمهدی حیدریان، معاون اجتماعی فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با روزنامه شرق داشته اشاره کرده و نوشته است؛ «حیدریان اظهار کرد: حدود ٢٠ روز قبل جلسه مشترکی با مسئولان سازمان تأمین اجتماعی و سازمان زیبا‌سازی داشتیم و تفاهم شد در توافق‌نامه‌ای مشترک، خانه ظهیرالاسلام مرمت و با رویکردی اجتماعی توسعه پیدا کند و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.


شهریار در عین حال به احتمال امضای این توافق‌نامه در همین‌ روزها اشاره کرد و گفت: منتظر اعلام نظر هیأت‌مدیره سازمان زیباسازی هستیم تا توافق به امضای دو سازمان برسد و پس از آن بلافاصله کار مرمت را آغاز کنیم.


عیسی علیزاده، رئیس سازمان زیبا‌سازی هم در همین گفتگو اعلام کرده، تا زمانی که هیأت‌مدیره سازمان زیبا‌سازی این تفاهم را قبول نکند، چیزی امضا نخواهد شد.»


این دوستدار میراث فرهنگی در ادامه مطلب خود در تارنمای «سفرنویس» آورده است: «خانه منسوب به ظهیرالاسلام در بیست و هفتم مرداد ماه سال ۱۳۹۳ در فهرست آثار ملی کشور ثبت ملی شده بود.

در سال‌های گذشته تصمیمات فراوانی برای خانه ظهیرالاسلام گرفته شده بود، تبدیل‌شدن به موزه مطبوعات، دفتر همکاری‌های مشترک میراث‌ فرهنگی و شهرداری تهران، دفتر ارتباط مردمی و پاسخ‌گویی به مراجعان تأمین اجتماعی، پارکینگ سازمان تامین اجتماعی، مجتمع تجاری و ... حال امیدواریم این حکم قضایی و تفاهم نامه تا چند روز آینده تبدیل به توافق نامه و اجرای کار مرمتی شود.»

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه